Firma sprzątająca - Świetliki - Cieszyn-Ustroń-Skoczów

Firma sprzątająca Świetliki-jesteśmy rodziną firmą świadczącą usługi w zakresie utrzymania czystości domów, mieszkań, firm, a także świadczymy usługi mycia okien, prania tapicerki meblowej, oraz zajmujemy się również opieką nad grobami. Działamy głównie na terenie powiatu cieszyńskiego: Cieszyn, Ustroń, skoczów, Goleszów i miejscowości ościenne. Chcemy w tym blogu opisywać różne metody sprzątania, sztuczki, doradzać jakiego sprzętu używać i służyć radą i pomocą na temat szeroko pojętego sprzątania i czystości, nie tylko osobom chcących założyć firmę sprzątającą, ale także osobom prywatnym. Zapraszamy do śledzenia wpisów.

Szukaj na tym blogu

CECHY PRACOWNIKA USŁUG PORZĄDKOWYCH CZ.3

Dziś kolejne dwie cechy, które dla mnie, jako właściciela firmy sprzątającej, mają niebagatelne znaczenie. Czy mam rację? Oceńcie sami.

Dyskrecja - Może pomyślisz, co ma wspólnego dyskrecja z pracami porządkowymi, otóż ma i to bardzo wiele. Na początek warto przypomnieć co oznacza "dyskrecja" - jest to umiejętność milczenia w jakichś sprawach; dochowanie tajemnicy; niewtrącanie się do cudzych spraw. Jest to  jedna z najważniejszych cech osoby zajmującej się sprzątaniem. Idąc sprzątać na obiekt, nieważne czy jest to mieszkanie prywatne czy biuro należy pamiętać o uczciwości i dyskrecji. Oczywistym jest, że klienci bardzo sobie cenią te cechy. Trudno jest dziś dostać zlecenie, ot tak po prostu, ludzie są często nieufni i trzeba wiele wysiłku aby takie zlecenie zdobyć. Najlepszym sposobem jest polecenie przez innych, którzy już skorzystali z naszych usług, jest to najlepsza rekomendacja firmy. 
Być dyskretnym w zawodzie pracownika usług porządkowych znaczy tyle co po prostu  nie wynosić wiadomości poza próg sprzątanego obiektu. Podczas sprzątania natrafiamy na różne informacje, które są porozrzucane w różnych częściach domu, osoba sprzątająca często widzi różnego rodzaju dokumenty, pisma, informacje o których nikomu mówić nie powinna. Oczywiście mówimy tu o rzeczach, które leżą na biurkach i siłą rzeczy widzi się to co tam jest napisane. 
Podobnie ma się rzecz w biurach, gdzie sprzątając biurka natrafiamy na stertę dokumentów, które siłą rzeczy trzeba przestawić. Często widzimy dane klientów, zlecenia, prowadzone sprawy, np. przez adwokatów, tak więc widzimy, że dyskrecja w tym zawodzie to podstawa. Niby to oczywiste, ale wielu osobom to umyka.



Uczciwość - To dla mnie cecha jedna z najważniejszych w branży usług porządkowych. Jeśli nie jesteś osobą uczciwą to najlepiej zrobisz nie idąc w ten biznes. Wielokrotnie zdarza się, że w ogłoszeniach o pracę na stanowisko sprzątaczki wymagane jest zaświadczenie o niekaralności. Moim zdaniem, w małej firmie sprzątającej jest to czynnik jeszcze ważniejszy, ponieważ trudniej zdobyć klienta i później go zatrzymać. 
Klienci często ekipę sprzątającą zostawiają samą w domu, mając do niej pełne zaufanie, że z domu nic nie zginie i nie chodzi tu o pieniądze czy jakieś kosztowności, ale o całkiem małe błahostki (o tym w innym poście). Podobnie ma się rzecz w lokalach czy biurach, zdarza się, że osoba sprzątająca wynosi, a raczej powinienem napisać, kradnie; artykuły biurowe z biur, alkohol czy napoje z  restauracji w której sprząta. 
Słyszałem historię o kobiecie, która założyła firmę sprzątającą, zaczęła się rozwijać, miała dobrą opinię, aż nadszedł moment, w którym  zaczęła zatrudniać pracowników gdyż sama już nie dawała rady. Zatrudnione osoby zaczęły kraść, wieść szybko się rozeszła po mieście i tak, z przez lata mozolnie wypracowaną  dobrą opinią  nie zostało nic. Właścicielka nie miała  zleceń i w ten sposób nieuczciwi ludzie zmusili ją do podjęcia decyzji o zakończeniu działalności.



Z moją firmą może być podobnie, przez kilka lat działalności Firma Świetliki zdobyła dobrą opinię, rozwijamy się, czasem nie mamy jak podołać wszystkim zleceniom, ale obawiamy się zatrudnić kogoś z przypadku, bo wystarczy chwila nieuwagi i nasza dobra opinia może w ciągu krótkiej chwili ulec diametralnej zmianie. Mamy jednak to szczęście, że przy większych zleceniach możemy liczyć  na zaufane osoby - i za to, w tym miejscu pragnę Wam  serdecznie podziękować.


Podsumowując, należy podkreślić, że dyskrecja i uczciwość powinny być podstawowymi cechami każdego pracownika i nie dotyczy to tylko branży usług porządkowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz