Firma Świetliki-jesteśmy rodziną firmą świadczącą usługi w zakresie utrzymania czystości domów, mieszkań, firm, terenów zielonych, zajmujemy się również opieką nad grobami. Działamy głównie na terenie powiatu cieszyńskiego. Swoje usługi oferujemy tym osobom, którym brak czasu i sił na codzienne porządki.Pragniemy w tym blogu opisywać różne metody sprzątania, sztuczki, doradzać jakiego sprzętu używać i służyć radą i pomocą na temat szeroko pojętego sprzątania i czystości, nie tylko osobom chcących założyć firmę sprzątającą,ale także osobom prywatnym. Chcemy również służyć radą tym. którzy chcą wejść w ten niełatwy biznes, dzieląc się swoją wiedzą poprzez różne wpisy na blogu, przedstawiając poszczególne etapy założenia i prowadzenia działalności gospodarczej związanej ze sprzątaniem i nie tylko. Zapraszamy do śledzenia wpisów.

SPRZĘT W FIRMIE SPRZĄTAJĄCEJ

Dawno nie pisałem, oczywiście głównym powodem był brak czasu no i brak chęci, jednak w ostatnim okresie dostałem kilka e-maili z zapytaniami o tym jak ma być rozwijana firma sprzątająca , jaki jest potrzebny sprzęt oraz środki sprzątające. Przyznam, że pytania te zmobilizowały mnie do dalszych wpisów i rozwijania tego bloga. Mam nadzieję, że tym razem bardziej systematycznie. 

Na początek mojego powrotu skupię się na sprzęcie jaki powinna mieć firma sprzątająca . Dla przypomnienia napiszę, że daję tutaj podpowiedzi dla jednoosobowych działalności gospodarczych, a taką jest firma Świetliki , a nie dla dużych spółek zajmujących się sprzątaniem.

Na pewno nie będę podawał w tym miejscu konkretnych nazw firm i marek poszczególnych sprzętów, ponieważ każdy ma swoje preferencje odnoście firm i ceny sprzętu. Pamiętam dobrze początki naszej działalności, a było to ponad 4 lata temu. Mieliśmy tylko pełen optymizm i nadzieję, że się uda, a jeśli chodzi o sprzęt to był to zwykły domowy odkurzacz oraz najzwyklejszy mop z wiadrem, miotła, kilka szmatek i ogólnie dostępna chemia, jednak najważniejsze w tym wyposażeniu były chęci i zapał do pracy, a nade wszystko wiara w to , że się  nam powiedzie. Muszę przyznać, że to wystarczyło, początki były bardzo trudne, 2 lata działalności wychodziliśmy na przysłowiowe zero. Z czasem gdy pozyskiwaliśmy coraz więcej klientów, a tym samym zarabialiśmy więcej pieniędzy, nasz sprzęt był coraz lepszy. Najpierw lepszy odkurzacz, potem zakup parownicy, po kilku miesiącach rozszerzyliśmy swoją ofertę o pranie dywanów i tapicerki, więc konieczny był zakup kolejnego odkurzacza i ekstraktora. W późniejszym okresie konieczny był zakup sprzętu do mycia okien na wysokości, drabiny, a także pozyskaliśmy klientów gdzie konieczny był zakup szorowarek.
Być może czytający ten tekst będą trochę zawiedzeni, że nie daję konkretnych przykładów jaki zakupić sprzęt, ale to nie jest istotne czym będziemy pracować, bo co z tego, że będziemy posiadać sprzęt z wysokiej półki za wielkie pieniądze, jak będzie on nieadekwatny np. do metrażu sprzątanych powierzchni czy naszych umiejętności. Najważniejszy jest efekt naszej pracy, ma być czysto i dokładnie, a to nam zapewni nasza praca a nie super sprzęt, gdyż sprzęt bez operatora jest nic nie warty. 

Podsumowując, wybierając sprzęt weźmy pod uwagę to jakie powierzchnie będziemy sprzątać, dla kogo będziemy świadczyć usługi (firma czy osoby prywatne). Zapewniam, że sprzątając na małych powierzchniach nie potrzeba nam odkurzacza czy szorowarki o super wydajności czy wielkich gabarytów, ponieważ zwyczajnie nie wykorzystamy ich możliwości. Zatem warto wybrać dla siebie coś odpowiedniego, w zależności od rodzaju wykonywanych usług, a później systematycznie uzupełniać sprzęt podczas rozwijania swojej firmy.

Jeśli masz jakieś pytania pisz śmiało na e-mail lub dodaj swój komentarz, a postaram się na nie odpowiedzieć tak szybko jak będzie to możliwe.

1 komentarz: