Firma sprzątająca - Świetliki - Cieszyn-Ustroń-Skoczów

Firma sprzątająca Świetliki-jesteśmy rodziną firmą świadczącą usługi w zakresie utrzymania czystości domów, mieszkań, firm, a także świadczymy usługi mycia okien, prania tapicerki meblowej, oraz zajmujemy się również opieką nad grobami. Działamy głównie na terenie powiatu cieszyńskiego: Cieszyn, Ustroń, skoczów, Goleszów i miejscowości ościenne. Chcemy w tym blogu opisywać różne metody sprzątania, sztuczki, doradzać jakiego sprzętu używać i służyć radą i pomocą na temat szeroko pojętego sprzątania i czystości, nie tylko osobom chcących założyć firmę sprzątającą, ale także osobom prywatnym. Zapraszamy do śledzenia wpisów.

Szukaj na tym blogu

CECHY PRACOWNIKA USŁUG PORZĄDKOWYCH CZ.2

Bez zbędnych wstępów przejdę do rozwinięcia kolejnych cech pracownika, które według mnie mogą być przydatne podczas pracy w firmie sprzątającej.

Znajomość technik sprzątania - Ta cecha, a raczej można powiedzieć, umiejętność, nie jest aż tak bardzo pożądana u pracownika, którego zatrudnia firma sprzątająca. Osobiście wolę dać pracę osobie, która nie orientuje się biegle w technikach sprzątania, dla mnie bardziej opłacalnym jest poświęcić takiej osobie czas i nauczyć ją wszystkiego od postaw. Wielokrotnie zdarza się, że zatrudniany pracownik, ma złe nawyki z poprzednich miejsc pracy, które zupełnie nie odpowiadają szefowi, a  o wiele łatwiej jest nauczyć od podstaw niż zmienić stare przyzwyczajenia. Oczywiście można się z tym nie zgodzić, bo pracownik z doświadczeniem, w jakiejkolwiek branży, może od razu rozpocząć pracę i nie traci się czasu na szkolenia i naukę. Każdy kto  zatrudnia pracownika sam musi zdecydować  co dla firmy będzie lepszym rozwiązaniem.

Organizacja pracy - Ta umiejętność jest z pewnością wysoko oceniana w każdej branży.
Dobra organizacja pracy pozwala zaoszczędzić czas potrzebny na wykonanie powierzonych nam obowiązków. W firmie sprzątającej jest to naprawdę ważny czynnik, często trzeba posprzątać szybko i dokładnie, aby zdążyć przed otwarciem lokalu czy przed powrotem właściciela do mieszkania. Bardzo dobra organizacja pracy pozwala nam skrócić czas pracy i efektywnie go wykorzystać. Dla mnie w praktyce oznacza to, że sprzątanie powinno podzielić się na etapy, które sprawią, że praca będzie przebiegać sprawnie i co najważniejsze będzie dokładnie wykonana, tak aby obie strony były zadowolone z końcowego efektu. 

Brak strachu przed zwierzętami - Idąc sprzątać mieszkania trzeba założyć, że będą w nich zwierzęta i nie chodzi tu o rybki, chomiki czy nawet kotki, głównie rzecz idzie o psy. Jeśli więc chcesz zająć się zawodowo sprzątaniem to nie możesz się bać zwierząt, zwłaszcza psów. Wielokrotnie idąc do pracy zostajemy sami z psami w mieszkaniach, dlatego tak ważne jest właściwe podejście do zwierzaków. Po prostu nie możemy się ich bać, ważne jest aby z takim psem najpierw się zapoznać w obecności właściciela, tak aby zwierzak rozpoznawał i zapamiętał nasz zapach,a potem powinno już pójść dobrze.




Dziś na tyle, w kolejnej, ostatniej już części zajmę się najważniejszymi dla mnie cechami czyli dyskrecją i uczciwością. Zapraszam!

3 komentarze:

  1. Bardzo ciekawe
    "dobrego" pracownika zatrudnić ,graniczy z cudem , coś o tym wiem , wielu się przez moje ręce przewinęło.

    OdpowiedzUsuń
  2. Panie Adamie, z drugiej strony dobrego pracodawcę znaleźć wcale nie jest łatwiej...

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno firmę sprzątającą musi wyróżniać innowacyjny sprzęt. Dlatego takie urządzenia jak odkurzacz wodny czy dobra chemia to podstawa. Nawet i wtedy praca lepiej idzie.

    OdpowiedzUsuń