Firma sprzątająca - Świetliki - Cieszyn-Ustroń-Skoczów

Firma sprzątająca Świetliki-jesteśmy rodziną firmą świadczącą usługi w zakresie utrzymania czystości domów, mieszkań, firm, a także świadczymy usługi mycia okien, prania tapicerki meblowej, oraz zajmujemy się również opieką nad grobami. Działamy głównie na terenie powiatu cieszyńskiego: Cieszyn, Ustroń, skoczów, Goleszów i miejscowości ościenne. Chcemy w tym blogu opisywać różne metody sprzątania, sztuczki, doradzać jakiego sprzętu używać i służyć radą i pomocą na temat szeroko pojętego sprzątania i czystości, nie tylko osobom chcących założyć firmę sprzątającą, ale także osobom prywatnym. Zapraszamy do śledzenia wpisów.

Szukaj na tym blogu

KOSZTY PRACY PRACOWNIKA I PRACODAWCY

Wielokrotnie spotykam się z tym, że pracodawcy są niesłusznie pomawiani przez pracowników jakimi to są wyzyskiwaczami i za mało płacą a wymagań mają sporo. Patrząc tylko i wyłącznie na swój przykład, zmuszony jestem stwierdzić, że jest to bardzo krzywdzące. Skąd te wnioski? Otóż ta nasza mała firma sprzątająca potrzebuje pracowników, ponieważ zwyczajnie w wielu przypadkach nie wyrabiamy z pracą. Próbowaliśmy już wszystkiego, czyli praca na umowę zlecenie czy na pełny etat lub jego część. Byłem przekonany, że zatrudniając kogoś na etat, osoba taka będzie bardziej związana z firmą, poczuje się jak w rodzinie, jednak nic bardziej mylnego (ale o tym w innym wpisie)

Uwierzcie mi, że dla małych działalności gospodarczych zatrudnienie pracownika to naprawdę spore koszty, a zyski często nie są takie jak zakładałem. Nie, nie chcę żeby ktoś pomyślał, że narzekam. łatwo nie jest, ale ciężko pracując można żyć na przyzwoitym poziomie. 

Branża sprzątająca jest dość specyficzna, trudno znaleźć pracownika, ponieważ praca wiąże się z częstym przemieszczaniem, a nie każdemu to odpowiada. Dlaczego zatem zatrudnienie kogoś na pełny etat jest dla mnie tak sporym obciążeniem? Pokazuje to przykładowa poniższa tabelka. Podpisując umowę na najniższą krajową (2100 zł brutto), całkowity koszt pracodawcy to aż 2532,18 zł. Koszt ten jest naprawdę sporym obciążeniem. 


Z kolei tabela poniżej pokazuje ile pracownik musi odprowadzić ze swojej pensji różnych danin na rzecz państwa, z kwoty 2100 zł robi się nam zaledwie 1530 zł. A co ma on w perspektywie? Zupełny brak pewności przyzwoitej emerytury oraz ogromne kolejki do lekarzy i w końcu wychodzi na to, że do lekarza i tak idziemy prywatnie, a daniny płacimy naprawdę spore.


Poniżej jeszcze jedna tabela, która pokazuje ile do ZUS składek musi odprowadzić sam za siebie przedsiębiorca. Myślę, że kwota ponad 1200 zł robi wrażenie.


Prowadzenie małych działalności jest naprawdę trudne, dopóki mamy mało zleceń, jakoś wyrabiamy, ale ledwo starcza na ZUS, podatki, sprzęt, a jeszcze marzymy o jakimś zysku. Z kolei jeśli zleceń przybywa, myślimy, że zarobimy więcej to okazuje się, że nie mamy mocy przerobowych, a koszty pracowników nas przerastają i powoli dochodzimy do punktu wyjścia. 

Zatem podsumujmy przybliżone koszty prowadzenia małej działalności gospodarczej.

Myślę, że koszt 4000 zł robi wrażenie, a to jest tylko ZUS, pensja 1 pracownika, podatki. A gdzie reszta? Sprzęt do wykonywania pracy, paliwo, samochody, koszty księgowości? 

Nie pomyśl drogi czytelniku, że narzekam, bo skoro by się to nie opłacało, to dawno zamknąłbym interes. Chciałem raczej tym wpisem pokazać, że naprawdę trzeba sporo zleceń wykonać aby pokryć koszt działalności i wypracować jeszcze zysk. Każdemu czytającemu życzę aby mógł prowadzić swój wymarzony biznes, a jeśli pracujesz u kogoś na etacie, to spojrzyj czasem bardziej łaskawie na swojego szefa :)









28 komentarzy:

  1. Znam ten problem od dwóch lat sama prowadzę taka firmę sprzatającą i wiem jak to wyglada nie jest różowo tak jak się wszystkim wydaje czasem całowiek ma ochote to wszystko rzucić ale ta radość klientów z domu zadbanego uskrzydla. Jedyne co mi zostaje to zyczyć jak najwiecej zlwcen i zeby kiedyś wkońcu ułatwił takim jak my życie .
    https://www.facebook.com/Glancyś-Edyta-Nadachewicz-Firma-sprzątająca-407030702824502/?ref=bookmarks

    OdpowiedzUsuń
  2. Włąsnie po tym wpisie można zobaczyć ile tak naprawdę kosztuje utrzymanie pracownika. Jak widać, nie można całej winy zrzucać na pracodawcę gdyż nawet gdyby chciał zapłacić więcej to niezbyt może

    OdpowiedzUsuń
  3. Prowadzenie własnej firmy, to jak widać nie lada wyzwanie. Trzeba umiejętnie gospodarować finansami i zasobami. Dobrze, że żyjemy w czasach, gdzie mamy wiele pomocnych narzędzi w tym celu, jak np. dotacje, faktoring, dofinansowania. To z pewnością wiele ułatwia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Koszt utrzymania pracownika w Polsce jest ogromny i czasem nieproporcjonalnie wysoki w stosunku do uzyskanych dochodów.Wiadomo, że nie każdy pracownik jest dobry i wykonuje sumiennie swoją pracę.Dlatego często pracodawcy muszą sami wykonywać pracę we własnej firmie, bo nie stać ich na pracownika nawet na najniższą krajową.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dlatego często opłaca się zatrudniać pracownika B2B. Koszta są porównywalne, a pracownik zarabia więcej + może prowadzić swoje projekty.
    Wiadomo, nie każdemu pracodawcy musi to odpowiadać, tak jak i pracownikowi.
    Natomiast często słyszę od znajomych, że decydują się na takie rozwiązanie, aby zarabiać więcej pieniędzy.
    Jeżeli ktoś nie wie jak zarejestrować firmę? to warto poradzić się księgowej w tej sprawie :)
    Na pewno wszystko wyjaśni jednej i drugiej stronie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, nie sądziłam, że firma sprzątająca może mieć takie zyski :) Ja od września mam już działającą firmę i zastanawiam się kpir jak prowadzić? Czy to będzie dla mnie? Posiadam sklep internetowy i sprzedaję zabawki dla dzieci. Myślę, że takie rozwiązanie będzie dobre, ale chętnie poznam opinię kogoś bardziej doświadczonego :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne podsumowanie kosztów pracownika i pracodawcy. Chyba będę musiał wykonać sobie takie wyliczenia, bo są one naprawdę bardzo dobre. Teraz będę wiedział dokładnie, na co wydaję pieniądze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopiero zdałem sobie sprawę jak naprawdę prezentują się koszta które musi ponieść pracodawca aby nasza wypłata wyglądała w miarę solidnie. Ogromne nakłady pieniędzy są przeznaczane na różnego rodzaju składni zarówno do ZUSu jak i urzędu skarbowego.

      Usuń
  8. Ehh ciężko się na to patrzy porównując koszty do tych w krajach o lepszej polityce podatkowej. Niemniej jednak świetne, rzetelne podsumowanie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety prowadzenie własnego biznesu w Polsce nie należy do łatwych, dlatego kwitnie u nas rynek firm doradczych. Sam miałam duży problem z własna działalnością i za namową znajomego uderzyłam do firmy doradczej i od tamtej pory prowadzenie firmy jest dużo przyjemniejsze. Możecie o nich poczytać więcej na blueoak.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Najgorzej jest jak ma się genialny pomysł ale brak środków ale z pomocą przychodzi kredyt z którym możemy zacząć działać a nie tylko myśleć.

    OdpowiedzUsuń
  11. Teraz przynajmniej widać jak wielkie koszta musi ponieść pracodawca. Nasze państwo nawet w najmniejszym calu nie ułatwia otwarcia biznesu, koszta są ogromne. Dla małych firm bez szans na udźwignięcie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Każdy pracodawca powinien zrobić sobie taki kosztorys. Bardzo fajnie jest to rozpisane w tym artykule.

    OdpowiedzUsuń
  13. dobrze, że o tym mówisz, ponieważ niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, jak wygląda ten podział.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo dobre podsumowanie kosztów.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie wszyscy mają takie szczęście. Niestety, z roku na rok koszty rosną.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawe wyliczenia, ale juz nieaktualne. Przydałaby się aktualizacja wpisu

    OdpowiedzUsuń
  17. Razem z kumplem otworzyliśmy biznes i naprawdę będziemy na nim zarabiać bardzo dużo pieniędzy.

    OdpowiedzUsuń
  18. Gdyby pracownik dostawał kwote brutto a potem sam płacił podatki to dawno mielibyśmy obalenie rzadu :)
    ______________
    https://panasiuk.com.pl/

    OdpowiedzUsuń
  19. Wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy jakie koszty dodatkowe wynikają z utrzymania pracownika

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawy blog. Jeżeli szukasz firmy do obsługi informatycznej to polecam Ci zajrzeć na https://7l.pl :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo dużo z tego artykułu się dowiedziałem. Na tym blogu na pewno zostanie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Wszystko jest napisane bardzo dobrze. Na pewno dużo osób to zainteresuje.

    OdpowiedzUsuń
  24. Jeżeli macie pomysł na biznes, a brakuje Wam środków na jego wykonanie, to odwiedzcie stronę https://www.futurecapital.pl/ . Znajdziecie na niej inwestorów, którzy mogą wspomóc Wasz biznes. Co sądzicie o takiej ofercie?

    OdpowiedzUsuń
  25. Zainteresowanym tematem polecam stronę https://praktycznyblog.pl/czym-jest-robotyzacja-procesow-biznesowych/ , na której znajdziecie bardzo interesujący artykuł dotyczący usprawnień pracy w firmie. Co sądzicie o takich rozwiązaniach i czy ktoś z Was korzysta?

    OdpowiedzUsuń
  26. Zakładanie oraz prowadzenie własnej działalności wymaga odpowiedniej wiedzy oraz poświęconego czasu, dlatego zastanówcie się nad skorzystaniem z gotowych spółek i przeczytajcie artykuł ze strony https://iszczecinek.pl/pl/651_materialy_partnera/23517_wlasna-dzialalnosc---czy-kazdy-moze-ja-prowadzic.html . Istnieje wiele różnych spółek, czy wiecie, która w Waszym przypadku będzie najkorzystniejsza?

    OdpowiedzUsuń